Etäpalvelu edunvalvontatoimistossa

Mitä etäpalvelu on?

Edunvalvontatoimistojen etäpalvelu tarkoittaa, että asiakas saa edunvalvonnan palveluja videoyhteyden välityksellä. Etäpalvelun välityksellä voi asioida edunvalvontasihteerin ja edunvalvojan kanssa samalla tavoin kuin toimistossakin.

Videoyhteyden asiakas voi ottaa omalta tietokoneeltaan tai mobiililaitteeltaan tai kunnan yhteispalvelupisteen videoneuvottelulaitteelta. Jos asiakkaalle tarjotaan toisen paikkakunnan edunvalvontatoimiston palveluja, voidaan videotapaaminen joissakin tapauksissa järjestää oman paikkakunnan oikeusaputoimiston tai edunvalvontatoimiston tiloissa.

Mitä asioita voi hoitaa etäpalveluna?

Edunvalvonnan asiakas voi videon avulla neuvotella edunvalvojan tai edunvalvontasihteerin kanssa omista asioistaan.

Etäpalvelu ei sovellu sellaisiin tapaamisiin, joissa asiakirjaan tarvitaan sekä asiakkaan että edunvalvojan allekirjoitus yhtä aikaa.

Miten videotapaaminen järjestetään?

Aika videotapaamiseen sovitaan etukäteen soittamalla edunvalvontatoimistoon. Samalla selviää voiko asian hoitaa etäpalveluna.

Miten videoneuvottelu toimii kotikoneelta?

Omalta päätteeltä asiointi edellyttää tietokonetta tai mobiililaitetta, jossa on internet-yhteys, kamera, mikrofoni ja kaiuttimet tai kuulokkeet. Toimisto lähettää asiakkaan sähköpostiin online-kokouskutsun. Kokouskutsulinkkiä klikkaamalla muodostuu yhteys online-kokoukseen. Online-kokouspalvelun käyttäminen voi edellyttää Skype for Business –sovelluksen lataamista omalle laitteelle. Sovellus on ilmainen.

Miten videoneuvottelu tapahtuu yhteispalvelupisteessä?

Asiaa hoitava edunvalvontatoimisto varaa aina ajan yhteispalvelupisteeseen. Yhteispalvelupisteen henkilökunta auttaa videoyhteyden muodostamisessa. Laitteet sijaitsevat erillisissä huoneissa, joten videotapaamisessa asioitaan voi hoitaa luottamuksellisesti. Yhteispalvelupisteessä on kamera, jonka avulla asiakas voi näyttää paperisia asiakirjoja virkamiehelle videotapaamisessa.



 
Julkaistu 7.3.2018