Alkuperäinen julkaisija: Helsingin syyttäjänvirasto

Helsingin syyttäjänviraston tiedote AKT:n asiassa

Julkaistu 5.2.2014

Helsingin kihlakunnansyyttäjä Tuire Tamminiemi on päättänyt nostaa syytteen epäillystä työsyrjinnästä 2.3.2012 Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT ry:n yhtätoista hallituksen jäsentä vastaan.

Syyte koskee hallituksen kokouksen päätöstä irtisanoa liiton viestintäpäällikön työsuhde samaan aikaan, kun Aluehallintoviranomaisen työsuojeluosastolla oli käsiteltävänä liiton viestintäpäällikön tekemä käsittelypyyntö koskien viestintäpäällikön kokemaa epäasiallista kohtelua liiton silloisen puheenjohtajan/hallituksen puheenjohtajan taholta.

Epäillyt ovat kiistäneet syyllistyneensä asiassa rikoksiin.

Haastehakemus on toimitettu Helsingin käräjäoikeuteen (asianro R 14/913), jossa asia tulee aikanaan käsiteltäväksi.

Syyteasiaan liittyvät asiakirjat tulevat julkisiksi, kun asia on ollut esillä käräjäoikeuden suullisessa käsittelyssä ellei käräjäoikeus toisin määrää.

Asiasta ei ole tällä hetkellä muuta tiedotettavaa ja kihlakunnansyyttäjä Tamminiemi ei ole puhelimitse tavoitettavissa tänään.