Alkuperäinen julkaisija: Valtakunnanvoudinvirasto

Ulosoton sähköiset palvelut uudistuvat – asiakas voi maksaa velkansa sähköisesti

Julkaistu 7.2.2019

Merkittävin käyttöönotettu uudistus koskee asiakkaiden mahdollisuutta velan maksamiseen sähköisesti. Lisäksi asiakas voi palvelun kautta tarkastella omien ulosottoasioidensa kokonaistilannetta ja yksittäisten asioiden tarkempia tietoja.

Palvelusta saa ladattua myös kuitit viimeisimmistä suorituksista sekä tulostettua koonnin ulosottoasioistaan. Myös vapaakuukausihakemuksen lähettäminen ulosottoon hoituu vaivattomasti palvelun kautta.

Ulosoton hakijat puolestaan voivat ulosottohakemuksen lähettämisen lisäksi tarkastella ulosotossa olevien saatavien tietoja ja ilmoittaa esimerkiksi asian peruutuksen. Palvelussa voi lisäksi tilata todistuksen ulosottorekisteristä ja laskea palkan ulosmittauksen määrän maksukieltolaskurilla. Tunnistautuminen uusiin palveluihin tapahtuu suomi.fi -tunnistautumisella.

Ulosoton sähköistä asiointia on uudistettu vaiheittain, ja kehitystyö jatkuu edelleen. Käyttäjiltä toivotaan palautetta ja kehitysehdotuksia, joita voi lähettää asiointipalveluiden etusivulta Anna palautetta -linkin kautta.

Ulosoton sähköinen asiointipalvelu löytyy osoitteesta asiointi.oikeus.fi.

Lisätietoja: Kehityspäällikkö Mari Männistö, Valtakunnanvoudinvirasto

Sivun alkuun |