Postilakko

Postilakon johdosta kirjepostin kulku todennäköisesti pysähtyy tai ainakin olennaisesti hidastuu. Tilanne saattaa jatkua jonkin aikaa lakon päättymisen jälkeenkin. Pääsääntöisesti asiakirjojen toimittaminen käräjäoikeuteen tapahtuu lähettäjän vastuulla.

Käräjäoikeus suosittelee, että kirjallinen asiointi käräjäoikeudessa tapahtuu joko tuomalla itse tai lähettiä käyttäen asiakirjat kanslian kirjaamoon/asiakaspalveluun (huomioi tällöin käräjäoikeuden Iisalmen ja Varkauden toimipaikkojen erilaiset aukioloajat!) tai sähköpostitse käräjäoikeuden virastopostiin pohjois-savo.ko@oikeus.fi

Lakon aikana käräjäoikeus pyrkii pääsääntöisesti olemaan yhteydessä asiakkaisiin sähköpostitse. Tällöin asioiden käsittelyyn ei muodostu kohtuuttoman pitkiä viivästyksiä.

Julkaistu 13.11.2019