Sähköinen asiointi

Voit ottaa yhteyttä talous- ja velkaneuvontaan sähköisen asiointipalvelun kautta.

Kirjautuessasi palveluun sinulle muodostuu sähköinen asiointitili talous- ja velkaneuvontaan. Palvelussa voit asioida tietoturvallisesti. Palvelu on luottamuksellista ja maksutonta.

Asioidessasi ensimmäistä kertaa, pyydämme sinua antamaan meille tietoja taloudellisesta tilanteestasi täyttämällä esitietolomakkeen. Kerro meille tämän hetkisestä taloudellisesta tilanteesta, asioista jotka ovat vaikuttaneet tilanteen syntymiseen, mieltäsi askarruttavista kysymyksistä sekä mihin asioihin toivot apua.

Esitietolomakkeen lähettämisen jälkeen asiakkuutesi talous- ja velkaneuvonnassa alkaa. Talous- ja velkaneuvoja vastaa sinulle asiointipalvelussa tai ottaa yhteyttä puhelimitse.

Asiointipalvelussa voit lähettää ja vastaanottaa viestejä, antaa sähköisen valtakirjan sekä toimittaa palvelun kautta asiakirjoja. Asioinnin edetessä talous- ja velkaneuvoja opastaa millaisia asiakirjoja asiasi edistämiseksi tarvitaan.

Toimittaessasi asiakirjoja sähköisen asiointipalvelun kautta:

  • Lähetä asiakirjoista ensisijaisesti pdf-versiot.
  • Jos lähetät asiakirjoista valokuvia, tarkasta että kuvan laatu on hyvä ja selkeä.
  • Nimeä liitteet (esim. sähkölasku.pdf)
  • Jos sinulla on käytössäsi tietokone, tallenna ja nimikoi kaikki liitteet ensin tietokoneen työpöydälle. Avaa sähköinen asiointi, ja raahaa hiiren avulla liitteet ”pudota liitteet tähän” kohtaan.
Kiitos jo etukäteen, että noudatat ohjeistustamme.

Palveluun tunnistaudutaan omilla pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sähköisellä henkilökortilla.

Siirry sähköiseen asiointiin

Miten sähköinen asiointipalvelu toimii

Asioidessasi palvelussa ensimmäistä kertaa

  1. Tunnistaudu pankkitunnuksilla, varmennekortilla tai mobiilivarmenteella.
  2. Klikkaa etusivun painiketta ´Aloita asiointi´.
  3. Talous- ja velkaneuvonta palvelee oikeusaputoimistossa. Valitse toimisto, jossa haluat asioida.
  4. Anna tietoja taloudellisesta tilanteestasi: tuloista, asumismenoista, varallisuudesta ja velkatilanteesta.
  5. Kun talous- ja velkaneuvonta on vastannut yhteydenottoosi sähköisessä asiointipalvelussa, saat viestin ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen tai matkapuhelinnumeroon.
  6. Sovi talous- ja velkaneuvojan kanssa jatkosta.

Huom. Palvelu ei toimi Internet Explorer -selaimella.

Julkaistu 9.12.2022