Kaikista Suomi.fi-viesteistä ei ole saapunut sähköposti-ilmoitusta käyttäjille

Julkaistu 20.1.2020

Suomi.fi-viesteissä on ollut häiriö, jonka vuoksi osa Suomi.fi-viestien käyttäjistä ei ole saanut sähköposti-ilmoitusta uusista saapuneista viesteistä.

Häiriössä oli kyse noin 150 000 viestistä, joista ei tullut erillistä sähköposti-ilmoitusta käyttäjille. Häiriö on korjattu. Digi- ja väestötietovirasto on aloittanut toimenpiteet, joiden avulla häiriön toistuminen jatkossa estetään.

Kaikki kansalaisille lähetetyt viranomaisviestit ovat saapuneet Suomi.fi-viesteihin normaalisti. Häiriön vuoksi osalla palvelun käyttäjistä on voinut sähköposti-ilmoituksen puuttumisen takia jäädä huomaamatta, että Suomi.fi-viesteihin on saapunut uusia viestejä. Digi- ja väestötietovirasto suosittelee kaikkia asiakkaitaan tarkistamaan saapuneet viestit Suomi.fi-viesteissä.

Digi- ja väestötietovirasto käynnisti toimenpiteet Suomi.fi-viestejä käyttävien kansalaisten tavoittamiseksi. Suuri osa palvelun kautta tulevista ilmoituksista ei edellytä vastaanottajalta toimenpiteitä. Joukossa voi kuitenkin olla myös kiireellisempiä ilmoituksia. Tällaisissa tilanteissa kannattaa ensimmäiseksi olla yhteydessä viestin lähettäneeseen viranomaiseen asian selvittämiseksi, ohjeistaa ylijohtaja Timo Salovaara Digi- ja väestötietovirastosta.

Suomi.fi-sivuilla oleva tiedote kokonaisuudessaan